Jag överlevde!

Nikon d7100 + Nikon 35 mm 1.8 
 
Nu har jag läst klart min fysikkurs och skrivit kursprov och jag överlevde! 
Äntligen har jag klarat mig igenom ett och ett halvt år av fysik och kom levande ut ur det. Just nu njuter jag bara fullt ut av att inte behöva öppna boken igen, men så småningom kommer jag nog sakna det lite... 
 
Idag har jag, första gången den här veckan, tagit fram kameran och fotat lite. På bilden ser ni fina Lisa som sov över hos mig och ställde sedan upp på att bli fotograferad. Fler bilder kommer inom de närmaste dagarna, ska kolla igenom alla bilder igen och pilla lite. Ha en fortsatt trevlig lördag!
 
/Frida
 
 
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Så bra jobbat! :)

Svar: Tack!
fotografrida.se

#2 - - Aina Strand:

Vad duktig du är! Bra kämpat! :D

Svar: Tack!
fotografrida.se

#3 - - milina.blogg.se:

bra jobbat! skönt! :)

Svar: Tack, tack! Det är det verkligen!
fotografrida.se

#4 - - anna ♥ FOTOMEDMERA - konstblogg med inslag av film, musik, konst & vardag:

Skönt att ha det bortgjort :) Fin bild :)

#5 - - Cassandra:

Så skönt och kul att du fotade lite också :)

#6 - - Hanna Victoria Sahlqvist :

Men åh va skönt för dig :D
Kram Hanna!

#7 - - Hanna - hästar || foto || längdskidor :

åh, grattis va kul!! Jättefin bild :)

#8 - - Emelie:

Bra jobbat tjejen! duktig du är! :)

#9 - - Sanna Preifelt:

Otroligt fin bild, du tar så himla fina :) Och vad glad jag blev när jag såg att det var just den här kameran du hade och det objektivet. Jag ska köpa en (visserligen) D7000 (säkert stor skillnad på den och din D7100, men ah, för en oerfaren som jag så kändes det nära i alla fall) med just 35mm, så det känns ändå som att en får rätt så fina bilder med den. Jag är 100% medveten om att det är fotografen som tar bilderna, inte så, men den jag har nu (en gammal D40 från 2008) ger verkligen tråkiga bilder. För det första går det inte att fotografera om en inte badar i solljus, och till råga på det så ser jag så himla dåligt så jag tror att bilderna blir bra när jag kikar på dem på skärmen, men så är de egentligen supersuddiga. Dessutom så kopplar den jämt på ISO och ger jättebrusiga bilder trots att jag sätter den på lägsta så ofta jag kan. Tur att en kan redigera i Camera RAW i alla fall, det har helt klart blivit bättre sen jag upptäckte RAW, då kan en ju ta mörka bilder och försöka göra nåt åt det i efterhand... Men ja, jag blev i alla fall glad här, ser ut som att bilderna är av bra kvalitét, vilket ju beror på dig framförallt, men känns ändå också som ett bra val av kamera + objektiv :)

Svar: Tack så jättemycket, vad snäll du är! Jag tror du gör alldeles rätt i att köpa en d7000 men jag tror ändå att du ska överväga att lägga någon extra tusenlapp för att få en d7100 för den är SÅ bra. Alltså det går knappt att ta dåliga bilder. :D 35 mm objektivet är min stora kärlek i livet då det kan användas till precis ALLT, ett 50 mm är jättebra till porträtt, men det är för lite vidvinkel för att fota vardagsbilder! Lycka till!
fotografrida.se